sunnuntai 8. syyskuuta 2013

Laiska sunnuntai

En usko, että olen viettänyt näin laiskaa päivää moneen vuoteen. Aamulla heräsin klo 12 itsekseni, katselin Netflixiä (jonka sain toimimaan vpn-yhteydellä - Netflix ei vielä toimi Ranskassa), tein vähän ruokaa, katselin lisää Netflixiä ja surffailin ties mitä. Totesin esimerkiksi, että muutaman sadan metrin päässä on kaksi isohkoa kauppaa, jotka ovat halvempia kuin se Franprix, josta olen suurimman osan ruoasta roudannut. JA semi läheltä löytyy myös halpa mutta siisti kuntosali! Sinne tosin pystyy kirjautumaan vasta kun oma pankkitili toimii, mikä tapahtuu ehkä joskus ensi viikolla. Hohhoijjaa.

Tykkään mun sohvasängystä, jossa on hyvä makailla meritähtiasennossa:




































Oon katsonut varmaan viisi jaksoa How I Met Your Motheria.

Iltapäivästä lähdimme suomivaihtareiden kanssa Luxembourgin puistoon sunnuntaikävelylle, ettei home alkaisi kasvaa ihosta.





























































Hihii, palmuja! :)

Mua vähän jännittää, kun huomenna alkaa oikea koulu. Orientaatioviikko on onneks tosi hyvä juttu, vähän niin kuin pehmeä lasku. Toivon, että mun perjantainen ranskan koe, jonka perusteella ranskan tuntien ryhmät jaetaan, meni huonosti. Silloin pääsisin sellaiseen ryhmään, jossa kerrataan myös perusjutut. Oon pitänyt ihan liikaa taukoa ranskan opiskelusta, ja oon unohtanut palasia kaikkialta. Esimerkiksi perussanasto on ihan hukassa, mikä ihme on esimerkiksi "veitsi"? ("Couteau", tarkistin.) Lisäksi suhtaudun kielen opiskeluun ihan väärin, haluaisin oppia kaikki pikkusäännöt kunnolla ja puhua tosi tyylikkäästi, kun mun oikeasti pitäis vaan saada lisää sujuvuutta. Ehkä ensi viikolla maltan lakata googlaamasta juttuja kuten "minkä verbien kanssa ei käytetä le-artikkelia sanan "francais" kanssa".


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti